-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30143 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

چرا پيامبران و امامان، با اينكه معصوم بوده اند در برابر خداوند اعتراف به گناه كرده و از خداوند طلب آموزش مي كردند؟
اعتراف به گناه از سوي معصومان و طلب بخشش آن بزرگواران به اين معنانيست كه آنان گناه به معناي حروم شرعي انجام داده اند بل معناي آن اين است كه كاري كرده اند كه شايسته مقام ربوبي خدا نبوده است كه در اصصلاح كلام اسلامي به آن «ترك اولي» گفته مي شود. گاهي انبياء از كارهايي استغفار مي كرده اند كه به نظر عادي انجام آن كارهاي اختياري هم نبوده است ولي چون آنان مقام بلندي داشته و عظمت خدا را هم خيلي بيشتر از ما درك مي كرده اند، اين كارها را براي خود ذنب و گناه حساب مي كرده اند و از آن طلب بخشش مي كرده اند اموري مانندمواقعي كه انسان عبور مي شود لباس خود را از تن بيرون كند. چنين كاري را معصومان با توجه به عظمت ومقام خدا گناه محسوب مي نمودند.
بنابراين انبياء و امامان، ازكارهاي بسيار كوچك كه، آنها را گناه وحتي كمتر از گناه هم به شمار نمي آوريم، پرهيز دارند و اگر مرتكب آن كارها شدند اين را گناه تلقي مي كنند و براي همين استغفار گريه مي كنند. چرا كه آنان، چنان عظمتي در مورد خداي متعال قائل هستند كه بعضي از كارهاي خود را، با اينكه حتي مكروه هم نيست، ذنب وگناه مي دانند . از همين رو در روايت آمده است.
«حسنات الابرار سيئات المقربين; كارهاي خوب نيكوكاران، براي مقربّان گناه است». بايد توجه داشت همين كارهايي كه معصومان براي خود گناه مي دانند، موجب آتش جهنم و عذاب آخرت نيست و استغفار از اين كارها هم به خاطر رهايي از آتش جهنم نيست بل انجام اين كارها تنها باعث مي شود كه از عنايات خاص خدا و مقاماتي كه عقل ما قدرت مهم آن را ندارد، محروم شوند كه استغفار موجب بازگشت به مقام اوليه اي است كه قبل از انجام اين كارها داشته اند و يا موجب رسيدن به مقامات والاتري است كه در اثر انجام اين كارها از نيل به آنها محروم شده اند(19).

( بخش پاسخ به سؤالات )

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.